Om Dropper
Her forklarer vi mer om motivasjonen bak Dropper, problemene i dag og hvordan vi løser disse.
1. Hvorfor Dropper ble til
Vi (teamet bak Dropper) har selv drevet en skalerende nettbutikk. Med oppstart i slutten av 2021 og til starten av 2022 hadde vi flere tusen ordrer, flere titals millioner i omsetning - men også veldig mye kaos.
Vi hadde flere måter å selge, pakke, sende, spore og returnere ordrer på, blant annet. Ikke nok med dette, men for ulike kunder og produkter måtte vi bruke ulike programvare for håndtering, og betalte store summer for primitiv funksjonalitet, og til gjengeld var ingenting synkronisert eller automatisert.
Ofte var det kundene som selv måtte ta kontakt for å rapportere om problemer underveis, og når vi fikk henvendelsen hadde vi null peiling på at det skjedde - veldig flaut! Hvor seriøs av en bedrift er man når man ikke kan passe på at ordrene blir levert som avtalt? Vi mistet sikkert mange kunder da vi slet med oppfølging og oversikt, og vi kan tenke oss dette er tilfellet for flere.
2. Hva vi lager
Kort fortalt, så løser vi problemet bedrifter har med å samle alt på én plattform etter en ordre har blitt plassert i sin nettbutikk. Alt fra sending, sporing, analyser, rapporter, returer, portaler, undersøkelser, kampanjer og mer.
For å gjøre det enklere for våre kunder har vi også opprettet avtaler og kontrakter med ledende leverandører innen transport (typ Bring, PostNord), automasjon (typ Zapier), integrasjon (typ regnskapsprogram, CRM), kampanjer (epost), undersøkelser og mer.
3. Hvem lager dette?
Vi er et team på 4 stykker med erfaring fra ehandels-bransjen og software-utvikling av komplekse systemer.